Fot. Pomorska Akademia Kulinarna

Przeznaczenia oszukać się nie da. Przekonał się o tym Andrzej Ławniczak, gdy pewnego dnia porzucił pracę w stoczni i wrócił do tego, co było jego prawdziwym powołaniem. Dziś prowadzi Pomorską Akademię Kulinarną, a jednym z jego specjałów jest zupa z dodatkiem morskiego klejnotu.

Fot. Pixabay

Wytrawny, dobrze przyprawiony, o głębokim czerwonym kolorze barszcz to jedna z kilku rzeczy, bez który polskie Boże Narodzenie po prostu nie istnieje. Trzy dni temu nastawiliśmy zakwas Mamy Oliwka, dziś pora na przygotowanie składników na tę pyszną potrawę. Gotować będziemy pojutrze, w samą Wigilię. Bezdyskusyjnie najlepszym dodatkiem będą świąteczne uszka – bez nich bożonarodzeniowy barszcz jest po prostu bardzo dobrą zupą. Z nimi zamienia się w prawdziwy delikates...

Fot. Pixabay

Niedługo Wigilia i na wielu stołach zagości barszcz z uszkami. Dlatego dziś proponuję wam sprawdzony i przepyszny zakwas, którego nauczyła mnie moja mama. Jeżeli macie swoje sprawdzone przepisy, podzielcie się nimi z nami w komentarzach.

Fot. Pixabay

Już niedługo święta! Zaczyna się okres wzmożonego pieczenia. Dziś proponujemy domowe SOS, czyli trzy sprawdzone alternatywy dla sklepowych, niejednokrotnie naładowanych chemią, podstawowych składników do wypieków.

Amarantus, czyli inaczej szarłat wyniosły, przeżywa obecnie swoje pięć minut chwały i sławy. W dzisiejszych czasach, gdy szuka się alternatyw dla tradycyjnych zbóż, w dobie alergii i „bycia fit”, zyskuje coraz większą popularność.

Fot. Pixabay

Skomponowanie zdrowego i dietetycznego śniadania, o odpowiedniej wartości odżywczej nie wymaga wysiłku i wstawania godzinę wcześniej. Do ich przygotowania wystarczy wybierać pełnowartościowe produkty, które sprzyjają szczupłej sylwetce i dobremu samopoczuciu. Potrzebne składniki można często uszykować wieczorem i zostawić na noc w lodówce. Samo przyrządzenie posiłku da się też łatwo wpleść w poranne przygotowania do pracy. Przedstawiamy 7 sposobów na dobry początek dnia! 

Quinoa to inaczej komosa ryżowa, znana również jako ryż peruwiański, który odkryłam stosunkowo niedawno. Zawsze szukałam alternatywy dla ziemniaków i często gotowałam różnego rodzaju kasze: jaglaną, pęczak, gryczaną, czasami ryż lub soczewicę. Od czasu do czasu zaczęłam więc podawać do mięs także komosę. A potem zaczęłam wykorzystywać ją nie tylko do obiadu.

Dzikie rośliny jadalne zostały uszlachetnione, podniesione do rangi fenomenu, czegoś wykwintnego, ale pierwotnie były bazą ubogiej kuchni. Jadło się je z tym, co było w domu – mówi Łukasz Łuczaj, botanik i propagator dzikiej kuchni. W rozmowie z nami podpowiada, jak i dlaczego warto dodać odrobinę „dzikości” do codziennego jadłospisu.

Są młodzi. Spotykają się dla towarzystwa i dla gotowania. Idą razem na bazar, by kupić marchewkę, ser czy truskawki. Na tym jednak nie poprzestają, bo do Slow Food Youth zapraszają wszystkich zainteresowanych sezonowym i dobrym jedzeniem.

Syrop z fiołków i racuchy z babką lancetowatą to potrawy, które śmiało mogłyby zapoczątkować powstanie nowej odsłony kuchni polskiej. Na naszych łąkach i w lasach można spotkać mnóstwo roślin, które pozwalają na stworzenie współczesnych tradycji kulinarnych. O tym, co i dlaczego warto tam zbierać, opowiada Małgorzata Kalemba - Drożdż, autorka książki „Pyszne chwasty” - zbioru ponad stu przepisów z wykorzystaniem niecodziennych składników i zarazem praktycznego przewodnika po chwastach polskich.

GOTUJ Z NAMI

Smak Pomorza: zupa bursztynowa
Smak Pomorza: zupa bursztynowa
Barszcz czerwony, który się zawsze udaje
Barszcz czerwony, który się zawsze udaje
Zakwas na barszcz Mamy Oliwka
Zakwas na barszcz Mamy Oliwka
Świąteczne SOS dla domowych wypieków
Świąteczne SOS dla domowych wypieków
Amarantus – jak to jeść?
Amarantus – jak to jeść?
Smaczny start o poranku
Smaczny start o poranku
Cudowny eliksir z jabłek
Cudowny eliksir z jabłek
Quinoa - komosa ryżowa
Quinoa - komosa ryżowa
Arrow
Arrow
Slider